מנהל/ת רכש
מנהל רכש
יש המשווים את תפקידו של מנהל הרכש לתפקידו של מנהל השיווק והמכירות.
שניהם נמצאים כל העת במו''מ. מנהל השיווק בניסיונו לאתר פלחי שוק פוטנציאליים והרווחיים ביותר למוצרי החברה, בחינת שתפ''ים ובארטרים (עסקאות חליפין למיניהן) לצורך הגברת המכירות תוך כדי והעצמת הערך המסופק ע''י החברה אותה הוא מייצג לעומת מנהל הרכש המבצע את הפעולה ההפוכה בעת חיפוש,איתור ומו''מ מול ספק כזה או אחר.
יעדי מנהל הרכש, בדומה למנהל המכירות הינם אחד – להעלות את רווחיות החברה.
מנהל השיווק עושה זאת דרך הגדלת ההכנסות ואילו מנהל הרכש דרך צמצום ההוצאות.
על מנהל הרכש להיות בעל כישורי משא ומתן מעולים, יכולת התנסחות והגדרת צרכיי החברה ויכולת סריקה ופנייה לספקים שונים ממקומות, לעיתים אף נידחים, בעולם לאספקת החלפים/רכיבים/מוצרים שירותים היכולים לסייע בידי החברה לייצור ופיתוח מוצריה שלה בעלות הכי נמוכה ללא התפשרות על טיב ואיכות המוצר המוגמר היוצא ממפעלי החברה או המסופק לקנייניה.